Road Trip 2024

Dag 6 – Arkansas

I dag var det tid til at forlade Dallas og dermed også Texas (vi kommer tilbage senere). Vi havde en lang køretur foran os. Vi skulle køre lidt over 550 km (uden omveje). Vi havde planlagt nogle forskellige ting, vi ville se på vejen, så vi tog afsted allerede klokken 9.00.

Første hug var ud af Dallas og til Texarkana. Det var en tur på ca. 300 km, og det passede, så vi ville ankomme omkring frokosttid. På vej til Texarkana fik vi øje på en Buc-EE’s og tænkte, vi måtte give den en chance til. Sidst vi besøgte Buc-EE’s, var der så mange mennesker, at det hele var lidt stressende. Men denne gang var der fint med plads i butikken, og vi fik tjekket hele butikken ud. Der blev også købt en lille snack.

Vi fortsatte mod Texarkana. Villads undersøgte mulighederne for en god frokost i Texarkana og fandt Mother Kelley’s Home Cooking. Det var et hyggeligt sted, hvor vi fik en fantastisk frokost, ægte southern comfort food. Villads var helt sikker på, det var det bedste fried chicken, han nogensinde har fået (og han har prøvet en del forskelligt).

Vi fortsatte hen til Texarkana U.S. Post Office and Courthouse. Det specielle ved det hus er, at det står lige på grænsen mellem Texas og Arkansas. Lidt spøjst, fx da vi kørte ned til huset, var det Texas på højre side af vejen og Arkansas på venstre side af vejen. Så nu var vi endelig kommet til Arkansas, en stat som vi aldrig har besøgt før.

Vi havde glemt at give Storm sin nøgle til huset tilbage, da vi forlod ham i Austin. Så vi fik også prøvet posthuset og har sendt nøglen til ham. Vi håber, den kommer frem.

Næste stop var Hot Springs, som er en by, der også indeholder en nationalpark. Vi lagde 45 min ekstra til de beregnede 1 time og 45 minutter for at undgå motorvej. Vi synes, man oplever USA bedst fra landevejen, især fordi det ofte bringer dig igennem små byer.

Da vi ankom til Hot Springs, fik vi parkeret bilen og fik et forslag til, hvad vi skulle se i parkens visitor center. Vi havde ikke så lang tid inden lukketid, så det var godt med en god plan. Hot Springs har (som navnet på byen indikerer) nogle naturlige varmekilder, som springer ud ved byen. Dette betød, at byen blev til et wellness- og sundhedsområde for rige amerikanere helt tilbage i 1800-tallet. I dag er husene, der blev brugt, blevet fredet og er en del af nationalparken. Vi gik en tur rundt i området. Varmen var hård, så der blev brug for skygge og vand undervejs.

Vi havde ca. en times køretur tilbage til vores hotel ved Little Rock. Vi savnede allerede Texas, så vi valgte at spise aftensmad på Texas Roadhouse, hvor Winnie og jeg fik en stor steak, og Sylvester og Villads gik med en burger.

I morgen skal vi bruge lidt tid i Little Rock og derefter fortsætte turen mod Memphis.